Успехът в имотния бизнес
30.05.2025 г.

Успехът в имотния бизнес идва с непрекъсната трансформация

„Имотека“ се ражда преди 10 години като дръзко предизвикателство за българския пазар на имоти. В началото компанията е наричана "по-малкия брат на „АДРЕС“;, а пред екипа ѝ стои трудната задача да изгради и развие собствената си корпоративна идентичност. Силно конкурентният консултантски бизнес в жилищния сектор, пандемията и бумът на технологиите правят задачата още по-сложна. През 2025 г. успехът е факт – „Имотека“; празнува своя първи юбилей с три пъти повече сделки, три пъти по-голям екип и като част от глобална мрежа за имоти.

За възходите и паденията на компанията разказва изпълнителният ѝ директор Явор Пейчев. Под неговото амбициозно ръководство „Имотека“; започва да предлага все по-устойчиви решения, клиентски ориентиран подход, а иновациите стават задължителен инструмент на компанията.

 

Как от компания-експеримент „Имотека“ се превърна в утвърден пазарен лидер?

Краткият отговор на този въпрос е - с правилната стратегия, много труд и устойчиви ценности. Още когато основните акционери създадоха компанията през 2015 година, се обединихме около шест ценности, които и до днес имаме - екипност, откритост, инициативност, новаторство, признание на успехите и развитие на хората. Само по този начин трудът дава своите резултати, а стратегията се реализира в ефективно изпълнение. За мен като изпълнителен директор е изключително важно да се адаптираме постоянно към променящите се условия. Вярвам, че без постоянни промени успехът на компаниите не е възможен. А преди успеха седи устойчивостта, която трябва да се мисли в краткосрочен и в дългосрочен план – „Имотека“; трябва да е доверен партньор за клиенти и инвеститори, както след две, три, така и след 20 години. Балансът между постоянно обновление и устойчивост е особена форма на жонглиране всеки ден.

 

Кои бяха трудностите за тези 10 години? Пазарът върви постоянно нагоре, какво бихте правили, ако настъпи криза?

В моменти на трудност усещаме най-ясно стойността на своята принадлежност към голямото семейство на Realto Group. Ние сме подготвени за кризи, не само защото сме достатъчно големи, а защото се учим един от друг, от опита не само вътре в холдинга, но и на всички наши международни партньори. Кризата, и това е стара максима, може да бъде разглеждана като проблем или като възможност. Ние многократно сме доказали, че сме подготвени за трудни времена и ги разглеждаме като шанс да докажем пред нашите клиенти и партньори професионализма си.

 

Какво бихте посъветвали тези клиенти и инвеститори?

Клиентите бих посъветвал да си създадат ясна визия за това как и къде искат да живеят и да се водят изцяло по това в действията си. Защото изчакването на по-добри времена, когато говорим за жилища, е твърде рискова постъпка. На практика за покупката на жилище винаги сме закъснели. Инвеститорите бих посъветвал да се вслушват внимателно в желанията на клиентите, добрите проекти не са самоцелните проекти. Най-добра реализация ще имат онези от тях, които са направени с мисъл и стратегия, независимо дали пазарът ще продължи да е активен или ще срещне предизвикателства. Нито едната страна, нито другата, трябва да забравят, че жилищата са дългосрочен актив, те трябва да са качествени, функционални и да увеличават стойността си и след 5, 15 и 25 години.

 

Тази година станахте част от глобална мрежа за имоти. Какво представлява това партньорство?

Да, през април „Имотека“; стана част от глобалната компания за недвижими имоти IQI, член на проптех лидера Juwai IQI. Мрежата обхваща 32 държави по света с 58 хил. консултанти по недвижими имоти. Ние сме първата агенция в България, която внедри инструменти за изкуствен интелект в обслужването си. Потърсихме партньор, с когото да доразвием технологията си, за да дадем повече възможности на нашите агенти и клиенти. Очакваме с нетърпение много международни сътрудничества с други членове на мрежата, както и да трупаме ноу-хау от динамичната екосистема на IQI и да допринасяме за нея. Да станем IQI в България означава, че ще разполагаме с едни от най-добрите технологии, практики и маркетингови инструменти в света."

 

Източник:

https://www.capital.bg/biznes/imoti/2025/05/27/4781024_uspehut_v_imotniia_biznes_idva_s_neprekusnata/