Правилното описание на апартамент играе ключова роля при продажбата му. Прочетете нашия материал и научете какво да включите.
Когато сте решили да продавате своя апартамент трябва да сте наясно, че обявата е първия досег на купувача с вашата оферта. Ето защо описанието в него трябва да бъде достатъчно добро, така че да включва всички предимства и характеристики на имота, от които купувачите ще се заинтересуват именно от вашата оферта. Чрез качественото описание можете да отличите вашата обява сред множеството други онлайн обяви.
Както знаете в интернет пространството има доста недобросъвестни брокери, които пускат фалшиви обяви. Целта им е да наберат собствена база данни от контакти, към които след това да отправят „специалните“ си предложения. Начинът, по който са описани характеристиките на едно жилище е един от сигурните знаци затова дали обявата, на която попада купувача е истинска или фалшива.
Описването на апартамента е първата стъпка, която всеки продавач предприема, когато пусне своята собственост в продажба. То трябва да съдържа колкото се може по-подробна информация. Целта е всеки, който чете да бъде наясно с разположението на апартамента, неговата квадратура, локацията му, броя на стаите в него, етажа, изложението, вида строителство и т.н. Съществено предимство, с което можете да изпъкнете пред останалите на пазара е включването на допълнителните екстри към имота ви. Такива биха могли да бъдат гараж или паркомясто, включено в цената, както и допълнително помещение, което да бъде използвано за домашен офис. Ето и на какво още да обърнете внимание:
Постарайте се да поставите атрактивно заглавие, което да грабне потребителите и да ги накара да отворят именно вашата обява. Ето няколко примера за такива заглавия:
>> Светъл и просторен дом в сърцето на града
>> Модерно жилище с ново обзавеждане
>> Луксозен имот в тих и спокоен район
>> Голямо жилище, подходящо за инвестиционен проекти и т.н.
Снимковите материали към една жилищна обява имат ключово значение. Освен на качественото описание трябва да обърнете сериозно внимание и върху снимките, които задължително трябва да прикачите към обявата си. Чрез изображенията купувачите виждат как реално изглеждат описаните характеристики в описанието. Сложете снимка на всяко едно от помещения, стаите, банята, кухнята, коридора, балкона и изгледа от него, двор (ако има такъв), паркомястото/гаража (ако разполага с такова). Полезен ход би бил и ако прикачите снимки на района.
Основните правила са снимките да бъдат качествени и в помещенията да влиза достатъчно дневна светлина, така че да изпъкнат добрите черти на недвижимия имот. Добре е да знаете още, че купувачите ползват като ориентир именно изображенията към обявата, за да се ориентират до колко обявената продажна цена е оправдана и жилището си заслужава да бъде инвестирано в него.
Все повече продавачи избират освен снимки, към обявата да прикачат и видеоматериал, чрез който всеки да може да осъществи виртуален оглед, преди да види апартамента на живо. По този начин значително ще улесните потенциалните купувачи и ще им спестите евентуални разочарования, тъй като ще бъдат наясно какво да очакват при огледа.
Опишете мястото, където се намира имотът, който продавате. Разбира се, не е необходимо да сложите точния адрес на имота, но задължително трябва да упоменете града, в който се намира той, квартала, като може да включите близки локации като големи супермаркети, ресторанти. По този начин потребителите ще получат добър ориентир относно локацията и ще се наясно до колко тя е удобна за тях.
Тук идва мястото на основната информация за характеристиките на имота. Обикновено тя включва броя на стаите, броя на спалните помещения, броя на баните, размерите на апартамента, стила, в който е обзаведено жилището и още много други. Разбира се тук е моментът да включите и всички екстри, с които вашата обява ще изпъкне сред другите. Такива са, както вече споменахме обособеното място за автомобил, допълнителни помещения като гардеробна, домашен офис. Ако района, в който се намира жилището има наличие на много зелени площи, паркове, заведения за хранене или други, то задължително включете тези предимства към описанието на имота. За някои купувачи именно облагородения район ще бъде причината да се спрат на вашето предложение за покупка на нов дом.
Включете подробно описание и на стаите. Добавете информация за начина на отопление през зимата, има ли изолация, какъв е типа строителство на сградата – това са все фактори, които имат значение за купувачите на жилища. Обърнете внимание и на обзавеждането, описвайки мебелите в стаите ще помогнете на потенциалните купувачи да получат още по-подробна представа за наличното обзавеждане във всяко едно помещение.
Вероятно вече сте наясно, но развитието на района също играе ключова роля за бързата продажба на един апартамент. Кварталите в София и останалите големи градове имат определена репутация. Така например квартали като Манастирски ливади, Студентски град, Витоша и други са известни с потенциала си за развитие и това, че са чест избор за покупка на нов дом от млади семейства. Макар много от спецификите на района да са познати, то не би било излишно ако все пак включите информация за спецификите на района, в който продавате жилище, в това число потенциал за развитие, инфраструктура, комуникативност, какви търговски обекти има в района, наличие на детски градини, училища или други обществени институции и т.н.
Накарайте потребителите да предприемат някакво действие. Обикновено се използва подход, чрез който потребителите се призовават да се свържат със собственика или брокера на недвижими имоти, публикувал обявата, за да получат повече информация или да уговорят оглед.
Ето и няколко примера за грабващи призива, с които да направите впечатление:
>> Необходима ви е повече информация? Не се колебайте да се свържете с нас. С радост ще ви съдействаме в избора на най-доброто жилище за вас и за вашето семейство!
>> Открийте вашия нов дом! Свържете се с нас, а ние ще ви съдействаме.
>> Търсите своя нов дом? Обадете ни се, а ние ще ви помогнем да сбъднете мечтата си!
В обобщение, доброто описание не означава непременно да бъде дълго. Все пак не бихте искали да отегчите аудиторията с прекалено дълъг текст. Опитайте се да подредите информацията, така че да не натежава на потребителя докато я чете. В нея трябва да има всички важни елементи, които описахме по-горе, подредени по най-добрия начин. Добра идея би било да разделите текста на параграфи с подзаглавия. Така всеки ще може да се ориентира и да се насочи към този, който го интересува. Примери за такива подзаглавия са: Локация, Разпределение, Обща информация, Предимства, Контакти и т.н.