В тази статия ще откриете повече информация относно правата и задълженията на един брокер. Прочетете основните неща, които трябва да знаете за тази професия.
Професията на брокера на недвижими имоти е една от най-атрактивните. Работата на брокера на недвижими имоти е многопластова. Макар изискването за специално завършено образование да не стои на дневен ред в имотните агенции, то допълнителната квалификация и обучение в областта са високо ценени.
Същината на работата на брокера е много разнообразна – от провеждане на телефонни разговори и оформяне на документи, до организиране на огледи. Тяхното изпълнение може да се разпредели в удобно за вас време. Професията дава възможност за развиване на редица качества като комуникативност, водене на преговори, дипломатичност, организираност и други. Освен това развитието на кариера в областта позволява докарването на доста високи доходи, както и възможност за бързо и сигурно професионално развитие.
За изграждането на стабилно доверие е изключително важно да се вслушвате в изискванията на клиента. Добрият брокер винаги подхожда с внимание и разбиране към нуждите на хората, с които работи. На консултанта се гледа не само като на съветник, но и като на съюзник, който ще бъде подкрепа във вземането на важни решения, свързани с покупко-продажбата. Брокерът притежава необходимите компетенции да дава насоки на своя клиент относно тенденциите на пазара на имоти, така че той да може да вземе информирано решение. В този случай доверието между двете страни е от изключително значение. За да вдъхнете усещане за спокойствие и стабилност на своя клиент, е препоръчително да проведете предварителни разходи, благодарение на които ще се запознаете отблизо с нуждите и изискванията на своя клиент. Разговорите спомагат и за демонстрирането на професионализма и подготвеността на консултанта.
Едно от основните задължения на брокера на недвижими имоти е организирането и провеждането на огледи. Консултантът води комуникацията между продавача и купувача, като съобразява посещението на имота да бъде в удобен и за двете страни час. По време на срещата брокерът участва в задаването на въпроси заедно с клиента си относно характеристиките на жилището. Негова задача е да следи до колко точно и изчерпателно се дава информация за спецификите на апартамента, както и да поддържа контакт с ответната страна. След като премине огледа, брокерът изслушва впечатленията на клиента си от срещата и обсъждат заедно впечатленията си от жилището.
Ако се достигне до следващата стъпка, а именно консултация с нотариус, то отново брокерът е човекът, в когото е отговорността за задвижването и успешното осъществяване на процеса. Посредникът разполага с контактите на нотариуси и може да предложи на своя клиент надеждно юридическо лице, което да помогне за финализирането на сделката. Ето защо, ако сте избрали да се развивате като консултант по недвижими имоти, то наблегнете на разширяването на своята мрежа от професионални контакти, за да можете да бъдете от максимална полза на хората, които са избрали да ви се доверят.
Друго основно задължение на брокера е експертното съдействие при изготвянето на цялата документация по сделката. Той е длъжен да информира своя клиент за документите, които ще бъдат задължително изисквани за сделката и да даде напътствия за учрежденията, от които те могат да бъдат издадени. Помощта на консултанта в този случай е безценна, тъй като той значително улеснява процедурата и намалява времето, необходимо за финализиране на сделката. Съветите на експертите помагат и за елиминирането на възможността от изкарване на неточни документите или допускане на неточности. Имайте предвид, че когато се стигне до среща с нотариуса, то всички документи трябва да бъдат предварително подготвени и затова ролята на брокера е особено ценна.
Добрият консултант има задължението да дава съвети и насоки, които да са от допълнителна помощ на клиента в процеса по сключване на сделка. Тези съвети могат да се окажат от изключително значение за спокойствието на клиента в дългосрочен план.
H3: Консултиране и защита на интересите на клиента
Защитата на интересите на клиента е друго основно задължение на брокера. Грижата и личното отношение към нуждите на клиента е сигурният път към спечелването на доверието му. Емпатията е високо ценено качество и затова приемането на проблемите на клиента като лична мисия е много важно. Макар в началото на вашата кариера като брокер да ви липсва самочувствието на експерт в областта, то проучвайки пазара и запознавайки се с тенденциите му, ще можете да дадете една добра представа на клиента си за обстановката. Някои клиенти могат да са по-притеснени и дори нерешителни по време на преговорите. Ето тук идва вашата роля, когато можете да разгърнете потенциала си и да окажете експертна намеса.
Професионалистът в сферата ще се вслуша внимателно и ще вникне в детайли в критериите на човека, с когото работи. Не се притеснявайте да бъдете честни и откровени, когато става дума за въпрос, който не е във вашите компетенции. По-добре е да признаете пропуските си и да потърсите помощта на експерт с познания по конкретния казус, отколкото да подведете клиента.
Цененето на времето и на двете страни по сделката също е добра черта на брокера на недвижими имоти. В днешния забързан свят времето е най-ценният ресурс, с който разполагаме, затова се стремете да сте максимално организирани и да не уреждате огледи, които са обречени на неуспех, най-вече поради разминаването между спецификите на имота и нуждите на клиента.
В българското законодателство все още не съществува закон, който да регулира дейността на консултантите по недвижими имоти. В този смисъл, няма нормативен документ, който да лишава от право практикуващите професията на брокер да преустановят работата с клиент. Така като клиентът има право да прекрати работата си с посредника, ако счете, че нуждите и изискванията не му се удовлетворяват, така и брокерът може да реши да прекрати преждевременно работата си с клиент, ако сметне, че правата му са нарушени по някакъв начин.
В момента дейността на посредниците се регулира от Закона за задълженията и договорите и Търговския закон. Когато избирате агенция за недвижими имоти, в която искате да се развивате професионално е от изключително значение да се ориентирате към такава, която дълги години е работила за изграждането на стабилно реноме в професионалните среди и се слави със своята надеждност.
Ако желаете да се развивате в една изключително динамична сфера, предлагаща възможност за добро заплащане и бързо кариерно развитие, то не се колебайте и кандидатствайте за работа в специализирана агенция по недвижими имоти. В Имотека работят над 150 млади, амбициозни и опитни професионалисти, които истински ценят работата си и полагат усилия клиентите да са удовлетворени от направения избор. Запознайте се с актуалните възможности за професионално развитие в една от най-бързо развиващите се агенции за недвижими имоти.