Агенцията за недвижими имоти има ключова роля в процедурата при покупка на имот. Ето защо е толкова важно да направите информиран избор. Вижте на какво да обърнете внимание при избора на агенция за недвижими имоти в нашата статия.
Покупката на собствен дом е желан момент за много хора. Преди да се достигне до сбъдването на мечтата за собствено жилище обаче се преминава през редица процеси, по време на които могат да възникнат трудности, за които само добре подготвеният професионалист знае как да реагира. Ползите от използването на услугите на консултантска агенцията за недвижими имоти са много. Нека започнем от сериозните познания и задълбочени наблюдения върху случващото се на пазара на имоти. Като купувач вие започвате да се интересувате от пазара на имоти едва, когато възнамерявате да излезете като играч на него. За разлика от вас, консултантските агенции разполагат с брокери, които ежедневно следят случващото се на имотния пазар. Те могат да прогнозират кога се очаква спад или пик в търсенето и предлагането на имоти – фактор, който оказва голямо влияние върху цените на предлаганите жилища.
Консултантската агенция се ангажира с това да ви представи оферти за покупка, в зависимост от предварително определените от вас параметри за жилище. Най-често характеристиките, на които купувачите обръщат внимание са локацията, цената, вид на строителството, квадратура и разпределение, изложение, етаж и други. Някои купувачи държат към имота им да има и допълнителни екстри като паркомясто или гараж.
Друга съществена причина да изберете да се доверите на имотна агенция са уменията на брокерите да боравят с документацията, свързана с покупко-продажбата. Това умение никак не е за подценяване, тъй като броят на необходимите документи за финализиране на сделката е значителен, а липсата на някои от тях може да провали успешното финализиране на сделката. Освен това брокерите могат да ви дадат ценни напътствия относно това от къде можете да получите някое важно удостоверение, срокът за неговото издаване, както и сумата необходима ви за изваждането на документа.
Благодарение на подготвеността на всичките си служители, агенцията за недвижими имоти значително ускорява процеса по покупко-продажба. Нещо повече – отговорност на консултанта е да ви селектира само най-релевантните оферти, да организира и уговори необходимите огледи и да води преговорите, така че да ви уреди най-добрите условия за покупка на вашия нов дом.
Ето и по какво да познаем добрата агенция:
Добрата агенция за недвижими имоти разчита на пълна прозрачност. Така отваряйки нейната официална интернет страница ще можете да разберете всичко за нея – през коя година е създадена, къде се намират офисите ѝ, контакти (телефонен номер и имейл адрес), информация за екипа и техните образование, опит и компетенции.
Професионалната агенция не се притеснява да се включва в различни събития като конференции, изложения, обучения и т.н. Дори напротив – наясно е, че именно това е начинът да завържат полезни контакти, които да им помогнат да се развиват за в бъдеще. Утвърдените компании държат на своето медийно присъствие, което е още един сигурен знак, че сте попаднали на правилната агенция.
В днешно време, за да бъде една компания забелязана и потребителите да знаят, че тя съществува, тя трябва да присъства в интернет пространството. Както знаете търсенето на оферти за покупко-продажба започва онлайн. Ето защо доказалите се агенции имат собствен уебсайт, на който може да бъде намерена цялата необходима информация за компанията, както и обяви за наличните предложения. Присъствието в социалните мрежи също е една популярна практика, тъй като по този начин компанията комуникира директно с потенциалните си клиенти и получава бърза обратна връзка от тях за свършената работа.
Разбира се, отзивите от клиенти са другият начин, по който можете да разберете повече за компанията. Имайте предвид обаче че нерядко се случва конкурентна фирма да оставя лоши отзиви от фалшиви профили в социалните мрежи и форумите, затова не се доверявайте напълно на написаното в интернет пространството. Написаните отзиви обаче биха могли да ви послужат и като допълнителен ориентир за времето, от което агенцията съществува на пазара на имоти и какви похвати за комуникация е използвала.
Опитът, с който разполага агенцията е от ключово значение за успеха на компанията. Професионалистите ще се погрижат за всичко вместо вас. Те знаят кога е най-подходящият момент за покупка на недвижимо имущество, наясно са с темпа на развитие на различните райони в града и могат да ви ориентират за диапазона, в който се движат цените на жилищата. Освен това притежават нужните компетенции да водят преговорите и са наясно с всяка подробност от процеса по покупко-продажба. И не само – в кризисни ситуации, опитните консултанти знаят как да запазят самообладание и да реагират по най-добрия начин, преценявайки всички рискове и последствия. Професионалистите в сферата ще бъдат до вас по време на целия процес, разяснявайки ви различните етапи и съдействайки ви по най-добрия начин във всеки един момент.
Консултантите са визитната картичка на една имотна агенция. За да отсъдите относно професионализма на брокера, обърнете внимание на коректността и отношението му към вас като клиент. Брокерът трябва да бъде не само ваш сътрудник, а и доверен партньор, който ще ви оказва подкрепа с ценни съвети, изцяло съобразени с пазарната ситуация. Имайте предвид, че вниманието и загрижеността към нуждите на клиента могат да бъдат забелязани още при първата среща с консултанта. Те могат да ви послужат като сигурен знак, че сте попаднали на точния консултант, с чието съдействие ще откриете вашия дом-мечта.
Имотека е компания с утвърден имидж в имотния бранш. Част е от Realto Group, която обединява агентски и консултантски компании с над 25 годишен опит в сферата на недвижимите имоти. Дружествата в групата генерират най-голям обем от сделки с имоти на българския пазар и развиват най-голямата мрежа от консултанти в сектора.
Първият си офис в София, Имотека открива през 2015 г. Оттогава компанията расте и се развива постоянно. Днес агенцията разполага с 8 офиса в София, 4 офиса във Варна и 3 офиса в Пловдив. В екипа работят над 150 млади, амбициозни и опитни професионалисти, които истински ценят работата си и полагат усилия клиентите да са удовлетворени от направения избор.
Ние в Имотека целим да бъдем полезни на своите клиенти, като търсим най-правилния подход към всеки клиент и внимателно изслушваме неговите желания и притеснения. Благодарение на дългогодишния си опит в бранша, сме уверени, че можем да съдействаме на всеки, който ни се довери. Адаптираме се към новото, затова редовно правим обучения и специализации, за да предлагаме нови методи в работата си.
Първи на пазара на недвижими имоти в България въведохме изкуствен интелект в работния процес и по този начин предоставихме по-персонализирана услуга за нашите клиенти. Това ни помага да предлагаме само това, което конкретно ви интересува, без да губим времето ви с други предложения извън вашия фокус.
Доказателство за нашия професионализъм са хилядите доволни клиенти, неслучайно през 2021 г. грабнахме наградата Employer Branding Excellence в годишните награди „Employer Branding Awards by b2b Media 2021“.
А от 2017 г. имаме две отличия на годишните награди Employer Branding Awards, организирани от b2b media: Първа награда за иновации в управлението на таланти и втора награда за иновации в управлението на таланти.