Провеждане на оглед на апартамент.

Провеждане на оглед на апартамент. Какво трябва да знае всеки брокер?

Провеждането на оглед на апартамент е съществена част от продажбата на недвижим имот. Разберете как да сте подготвени като прочетете нашата статия.

Предварителната подготовка е ключова

Практиката показва, че макар на пръв поглед дребните промени и придаването на гостоприемен търговски вид на жилището да изглеждат като ненужни усилия, то всъщност този елемент се оказва много важен за успешното сключване на сделка за покупко-продажба.
Атрактивният вид на имота може да заинтригува потенциалните купувачи и именно този фактор да изиграе съществено влияние върху крайното решение на купувачите да сключат сделка с продавача. Понякога добрите характеристики, с които едно жилище разполага като функционално разпределение, атрактивна локация, голяма жилищна площ, удобен транспорт в близост и други, може да не са достатъчни, особено ако общият външен вид на имота е неподдържан и по време на огледите купувачите влизат в непочистен и неподреден апартамент. Подобно представяне със сигурност ще отблъсне всеки купувач, независимо от страхотните качества, които притежава недвижимата собственост.  
За всичко това, вие като брокер можете да посъветвате своя клиент. Така той със сигурност ще остане доволен и ще ви препоръча на свои близки и приятели, на които също им предстои продажба на собствеността им. 

 

Какво трябва да знаем при провеждане на оглед?

Доброто представяне по време на огледите със сигурност ще доведе до по-кратък срок, в който ще сключите сделка за продажба с евентуален купувач. Всеки посетител би се впечатлил повече от жилище, което има уютен вид, отколкото от такова, което изглежда неподдържано и мръсно. Добре е да знаете, че може да продавате имот, който не е напълно обзаведен или липсва обзавеждане, но това не означава, че не можете да разположите някои основни мебели, които да послужат като ориентир на посетителите и да придадат приятен вид на имота, който продавате. Ако случая на вашия клиент е такъв, то най-добре го посъветвайте да разположи мебели като диван, маса, спалня и гардероб. Така посетителите ще придобият по-ясна представа за това как би изглеждал бъдещия им дом.
Освен това по-добрият вид на жилището ще оправдае обявената продажна цена. Добре поддържаният, чист и уютен дом е и често използвано предимство, което можете да използвате и да изпъкнете пред останалите обяви на пазара. Знайте, че купувачите ще се привлекат много повече от чисто и подредено място, отколкото пред такова, в което ще му се наложи да вложи допълнителни усилия и средства, за да го приведе във вид, в който би живял в него за постоянно. 

 

Подходящо време да се проведе оглед на апартамент

Спрямо пазара

Като брокер на недвижими имоти трябва да сте наясно с актуалните промени на жилищния пазар във всеки един момент. В случай че не разполагате с достатъчно опит, можете да направите собствено проучване за цените, търсенето и предлагането във всеки един квартал. Така ще се запознаете и с изискванията и нагласите на купувачите, както и с методите, които използват вашите колеги и продавачи, за да привлекат потенциални купувачи именно към тяхната оферта.
Добра идея е и да се допитате до мнението на по-опитните от вас колеги от агенцията, в която сте избрали да се развивате. Всеки е тръгнал отнякъде и с радост ще ви даде няколко приятелски съвета.


Най-подходящия месец за продажба

Времето за продажба зависи от много фактори като състояние на жилищния пазар, търсене, предлагане, цени, състоянието на кредитния пазар, политиките на банките за отпускане на жилищни кредити, финансовото състояние на продавачите и много други. В известна степен би могъл да се определи и най-подходящ месец за продажба. Обикновено по-активни месеци за осъществяване на покупко-продажби са по-топлите месеци, тъй като в тях хората са по-склонни да ходят по огледи. Есента, когато стартират  академичните години за университетите също са активни както за пазарът на наемите, така и за продажби, тъй като някои хора предпочитат да инвестират парите си в имот, който детето им да ползва през целия период на своето обучение. И все пак всичко е строго индивидуално, затова най-добре бъдете в крак с промените, които могат да окажат въздействие на поведението на купувачи и продавачи.

 

Подготовка на имота за оглед

Почистете добре

Мръсотията в един имот няма как да остане незабелязана в едно жилище. Това е първото нещо, което потенциалните купувачи ще забележат още щом прекрачат прага на един имот обявен за продажба. Затова посъветвайте своя клиент да се постарае да почисти и подреди преди огледите, в противен случай рискува предимствата на имота му като страхотна локация, добро разпределение и т.н. да останат на заден план, вместо това те ще виждат само праха по мебелите, замърсената мивка и непочистения под.

Извършете нужните ремонти

Друго подобрение, за което можете да посъветвате човека, избрал да довери продажбата на собствеността си във вашите ръце са козметичните поправки. Хубаво е малките несъвършенства по външния облик на жилището да бъдат поправени. На пръв поглед малки детайли като смяна на старите контакти или подмяна на ръждясалите кранове могат да окажат положително въздействие върху отношението на купувачите към съответния имот. Освен това старанието на собственика за леките несъвършенства биха могли и да наклонят везните в негова полза, за сметка на офертата на някой друг.
Ако имотът на вашия клиент има нужда от по-сериозно освежаване, то той би могъл да направи козметичен ремонт. Освежаването на стените с нова боя, подмяната на счупени врати или мебели със сигурност ще остави добро впечатление у купувачите. Нещо повече – интересът и запитванията към жилище, преминало през освежителен ремонт ще се увеличат значително. 

 

Представяне на имота описателно и качествено

Без съмнение първият досег на потенциалните купувачи с един имот е посредством обявата и снимките, прикачени към нея. От съществено значение е те да разкриват възможно най-много от потенциала на жилището и неговите хубави страни. Много е важно снимките да представят жилището в най-добрия му вид и той да отговаря на действителността. Така ще спестите на своя клиент евентуалното разочарование на потенциалните купувачи при отиване на място за оглед.
Все по-популярен похват е освен снимки, към обявата да се приложи и видео. Така всеки ще може да разгледа жилището виртуално и ще бъде подготвен и наясно с характеристиките на имота преди да го посети на живо. 

 

Съобразяване на цената спрямо пазара

Това е едно от първите неща, за които трябва да помогнете на своя клиент преди да пуснете окончателно жилището му в продажба. След като имате добри познания за пазарната ситуация, вече можете да определите и адекватна пазарна цена. Обсъдете със своя клиент плюсовете и минусите на неговия имот, помислете как бихте могли да подобрите неговите характеристики и да го представите в най-добрата му светлина. Внимавайте когато определяте продажната цена, тъй като прекалено ниската цена може да окаже също толкова негативно въздействие, колкото и прекалено завишената и неоправдана продажна цена на един имот.