Продажбата на недвижим имот често се оказва по-трудна задача, отколкото повечето собственици на имоти си представят. Продажбата има своите тънкости, а достигането до сделка изисква стратегически подход за цена, период, в който се продава, начин на продажбата – с брокер или без, както и добър маркетинг. Понякога и при перфектно изпълнение на всичко това, достигането до сделка с клиент отнема време. Ако сте собственик можете да продадете имота си за най-изгодната цена, в случай че следвате някои правила, които ще доведат до повишен интерес и привличане на повече клиенти.
Цените на жилища ново строителство са по-високи е от тези на старите сгради, но се смята, че новото строителство е много по-устойчива инвестиция, тъй като качеството ще продължи да повишава цената. У нас интересът към новото строителство се повишава, като купувачите се интересуват от имоти в периферията на столицата, в близост до природата, но също така, решаваща за крайния избор на търсещите имоти ново строителство, е възможността за лесен достъп до централната градска част. Търсят се предимно самостоятелни къщи, или апартаменти в затворени комплекси, като се залага на допълнителните удобства – детски площадки, магазини, фитнес.
Всеки вид строителство има своите предимства и недостатъци, но плюсовете на новото строителство надделяват. Те са от съществено значение както при покупка, така и при продажба на апартамент ново строителство.
Новото строителство съчетава в себе си качество, сигурност, модерен дизайн, стил и функционалност. Това са едни от основните предимства, тъй като новите сгради използват най-добрите практики от традиционното строителство, но ги съчетават и с новите тенденции. Така собствениците могат да получат сигурност, качество, модерни и красиви детайли, които са както в цялостната фасада на сградата, така и в интериора. Новото строителство обикновено идва със съвременен облик на сградата, докато при старото строителство това не може да се намери.
Много важно и от първостепенно значение са висококачествените материали, които се използват в новото строителство, тъй като оказват влияние на цялостното изпълнение на сградата. Използват се иновативни материали от най-високо ниво.
Освен качествени материали, се използват най-новите строителни технологии. Съчетават се доказаните във времето технологии от традиционното строителство с най-новите и модерни промени и нововъведения. Използват се и електронни инструменти, с които по-лесно се постига прецизност и се обръща голямо внимание на всеки един детайл.
При новото строителство разпределението е много по-функционално. Сградите са проектирани по последни тенденции в строителството и архитектурата. Пространството е използвано максимално добре и стаите са така разпределени с оптимална функционалност.
Независимо дали имате нов апартамент, стар или по наследство, купувачът винаги ще се интересува от неговата история – дали има съсобственици, дали не сте в процес на съдебен спор или обектът е под запор. Добре е да се запознаете с всички детайли, които ви касаят като продавач, за да достигнете до удовлетворяваща и двете страни сделка.
Нагласата на клиентите към новия им дом се променя и днес голяма част от тях търсят имот в добре изглеждаща сграда, така че не само да получат качествена среда на живот, но и сигурност – друга отличителна характеристика на този тип имоти. Обикновено, желаещите да закупят апартамент ново строителство също са проучили в детайли предимствата и недостатъците му, затова и ще се интересуват апартамента, който им предлагате дали отговаря на тези изисквания.
Ако вашият случай е да продавате апартамент, който е все още във фаза на строене, т. е, покупката ще бъде „на зелено“, можете да предложите по-ниска цена за апартамента си на купувачите, които са решили да купуват в този момент от изграждането на жилището. Това се приема за добра практика при продажба на имот в строеж.
Ако вашият случай е да продавате апартамент, който е все още във фаза на строене, т. е, покупката ще бъде „на зелено“, можете да предложите по-ниска цена за апартамента си на купувачите, които са решили да купуват в този момент от изграждането на жилището. Това се приема за добра практика при продажба на имот в строеж.
Първият досег на клиента, който води до реален интерес, е обявата на имота и заради това тя трябва да бъде направена професионално с качествени визуализации. Много голям плюс е, ако освен снимки, в обявата се сложи и видео. То ще заведе клиента на виртуална разходка из имота и ако го хареса – ще отиде на оглед. Това помага също така да се избегнат разочарованията, защото всеки клиент ще бъде подготвен предварително за това, което ще намери на място.
Много от собствениците на имоти подхождат с недоверие към брокерите и предпочитат да продават сами. Това крие подводни камъни. Те най-често са свързани с неправилен маркетинг, грешно определяне на цената и неправилна комуникация с клиента. Брокерите на недвижими имоти са хората, които най-добре познават пазара във всеки един момент, и техните съвети при обявяването и целия процес по продажбата на имот са безценни.
Както вече споменахме, новото строителство има своите безспорни предимства и е добре да си синтезирате тази информация, така че да я представите най-добре на потенциалните купувачи. При среща с тях им разяснете с какво се характеризира новото строителство- качествените материали и използването на високи строителни технологии. Осигурете им детайлна информация за предимствата на новото строителство, които за тях не биха били видни на пръв (п)оглед.
Според специалистите от Имотека грешките, които правят собствениците при обявяването на недвижим имот за продажба може да бъдат множество. Първенец в класацията е високата цена без реална пазарна оценка на имота. Определяйки сами цената на имота си, може да за затрудните и да забавите продажбата. За повечето притежатели на недвижими имоти, голямо значение има сантименталната стойност, заради която продавачите искат по-висока цена. В исканата сума често се калкулират ремонти и подобрения на имота. Тези подходи не са правилни, защото ако за вас едно нещо има стойност, то може да няма никакво значение за потенциалния купувач. Изкуствено или излишно завишената цена най-често отказва потенциалните купувачи и те продължават своето търсене особено ако не целят бърза покупка.
Друга грешка е да обзавеждате жилище непосредствено преди да го пуснете за продажба, като калкулирате разходите за мебелите в цената. В масовия случай обаче вкусовете на собственика и потенциалния купувач се могат драстично да се разминават и това да попречи за осъществяване на покупка.
В желанието си да достигнете до повече потенциални купувачи, вие предлагате имота си през множество агенции или сайтове за имоти. Тази стъпка обаче „изхабява“, вместо да донесе позитив за собственика. Достатъчна е и една обява, но направена професионално, така че да привлече бъдещите купувачи и да предизвика реален интерес.
Ангажирайки се с продажба на имот, вие трябва да сте наясно, че е нужно да си осигурите свободно време за огледи. Ако задължително искате да присъствате на огледите, но не сте свободен през целия ден, то може да отблъснете хората, които имат интерес към имота ви, давайки ограничено и съобразено само с вашия график време за посещения.
Предварителната подготовка на изрядна документация от ваша страна е много важна. Ако обявите един имот за продажба, но не можете да докажете, че разполагате с цялата налична документация, е много възможно да отблъснете потенциалните купувачи.